Jdi na obsah Jdi na menu
 


Informace rodičům 14.2.

14. 2. 2014

 

14. února 2014

Milí rodiče,

ve čtvrtek jsme si užili pěkný den v Praze. Zahájili jsme ho s Pražskou komorní filharmonií v budově Národního muzea na Václavském náměstí. Pořadem nás provázeli skřítci Šíma a Lupi, kteří se nám spolu s hudebníky snažili přiblížit vážnou hudbu i trochu nevážně, hlavně členové orchestru si ze sebe uměli udělat legraci, což děti velmi ocenily. Dobře také děti reagovaly na vstupy skřítků, zapojovaly se do tleskání, pohybových aktivit (cválaly na koni jako Ctiradova družina, vztekaly se jako Šárka …), poslechové pasáže ale nutno přiznat už úplně pro všechny tolik atraktivní nebyly. Z kterých skladeb byly hudební ukázky najdete v progrmu, který si děti nesou domů. Po koncertě následovala procházka s téměř jarním počasím. Došli jsme na Staroměstské náměstí a Celetnou ulicí kolem a kolem Jindřišské věže zpět na Hlavní nádraží. Cestou nás zaujaly především lákadla pro turisty - chodící reklamy a obživlé sochy.  A nakonec nám zbyl čas i na rychlý nákup. Soudě dle rozruchu, který vyvolalo vybírání valentýnských přání v papírnictví na nádraží, čeká nás v pátek valentýnské šílenství – snad to ve zdraví přežijeme J.

 

Co už umíme:

ČJ - zvládneme u sloves rozlišit způsob oznamovací, rozkazovací a podmiňovací

- při pondělním čtení z Malého prince jsme poprvé zpracovávali tzv. podvojný deník, který spočívá v připojování vlastních komentářů k vybraným úryvkům
- ve středu nás pobavilo několik básniček na téma pravěk (od Miloše Kratochvíla, Miloše Macourka, Jiřího Suchého, Michala Černíka) , pátrali jsme po tom, jak básníci docílili toho, že nás rozesmáli - z toho vyplynul dobrovolný úkol do středy 19.2. - básnička o pravěku 1 sloka = 10 mil do cesty na Ostrov čtenářů

M - umíme násobit a dělit 10, 100 a 1000 a zpaměti vyřešit jednoduché příklady násobení/dělení násobky deseti (tj. 40 x 5; 180 : 9)

- s velkou chutí a zájmem se děti vrhly na římské číslice, zatím je umíme přečíst a zapsat do 30, příští týden nás čeká pokračování, ale  už teď jsme spoustu římských číslic objevili cestou na Staroměstské náměstí

AJ - naučili jsme se pár nových slovíček ( pojmenovat místnosti v bytě) a správně používat tvary slovesa HAVE GOT

Př - zopakovali jsme si, co víme o Sluneční soustavě a podmínkách života na Zemi

Vl -víme, jak se nazývají tři období pravěku, podrobně jsme se zabývali dobou kamennou, vyprávěli si o způsobu života lidí v té době, přečtli jsme si úryvek z Lovců mamutů a zamýšleli se, jak se lišil život lidí ve starší a mladší době kamenné, tedy rozdíl ve způsobu života lovců a prvních zemědělců 

 

Co nás čeká příští týden:

ČJ – uzavřeme učivo o slovesech a pustíme se do podstatných jmen (zopakujeme si určování rodu a pádové otázky, budeme se věnovat pravopisu podst. jmen vlastních)

M – budeme pokračovat s římskými číslicemi (čtení a zápis čísel 50 – 3000)

AJ – v 18. lekci se naučíme anglicky udat svou adresu, telefonní číslo a vysvětlit, odkud jsme; budeme hodně pracovat s otázkami Where..? (Kde..?)

Vl – čeká nás další kapitola o pravěku – doba bronzová a železná a Keltové na našem území (zavzpomínáme na návštěvu Keltského oppida vloni na škole v přírodě)

Př – vlastnosti látek (měření, vážení ….)

 

Další informace:

- ve škole je nově box na třídění starých CD, DVD a kompaktních zářivek

- po pátečním zápisu je jasné, že s dětmi do 5. třídy nepůjdu L, zatím není rozhodnuto, kdo bude třídním učitelem příští rok

 

Markéta Pézlová